MSc Management

MSc Management

V rámci oboru MSc Management získáte znalosti a dovednosti z aktuálně nejdůležitějších oblastí řízení. Program MSc je zaměřen na čerstvé absolventy vysokých škol bez manažerské praxe, kteří chtějí získat teoretický základ v manažerských oborech. Absolvování programu MSc pak pro ně představuje konkurenční výhodu na trhu práce. Na základě znalostí získaných v průběhu tohoto oboru získáte komplexní znalosti z oblasti managementu a leadershipu, kterými má disponovat každý moderní manažer. Naučíte se strategicky myslet a řídit projekty, čelit změnám a využívat na maximum potenciálu inovací. Program lze studovat 100% online.

Přínosy studia

Studium programu MSc Management na Prime Institutu vám nabídne nové možnosti a posune vás zase o krok dále na pomyslném kariérním žebříčku. Pochopíte základní principy řízení velkých či malých společností a nabydete nové poznatky, jenž vám v budoucnu pomohou lépe se orientovat právě v problematice fungování řízení korporací. Po úspěšném zakončení studia MSc na Prime Institutu získáte prestižní profesní titul MSc, který se uvádí za jménem. Taktéž obdržíte diplom o absolvování studia v českém i anglickém jazyce.

Průběh studia

K úspěšnému ukončení studia musí student absolvovat celkem deset předmětů. Na konci studia pak student vypracovává závěrečnou práci. Studium probíhá v českém nebo anglickém jazyce, dle volby studenta. Studenti naleznou všechny potřebné informace a studijní materiály ve studentské sekci, která představuje studijní systém. V průběhu celého studia mohou studenti konzultovat s lektory prostřednictvím e-mailové komunikace. Mezi studijní povinnosti patří především zodpovězení testových otázek a vyhotovení seminární práce z každého předmětu. Seminární práce je následně klasifikována lektorem. Studium je ukončeno vypracováním závěrečné práce.

Přehled

Předměty programu

Jednotlivé předměty programu MSc Management.

Předmět strategický management se zabývá jednotlivými kroky strategického managementu a problémy, s kterými je spojena jejich realizace. Dále předmět podává studentům informace a vědomosti o zásadách a základech uplatňování analytických metod v podniku. Předmět poskytuje návod pro zajištění podnikatelského úspěchu v tržním hospodářství, předvídaní tržních příležitostí a řešení možných problému podniku, které mají strategický charakter. Předmět kombinuje praktické poznatky a teoretické směry pro oblast strategické analýzy podnikových procesů a zejména pro oblast tvorby nových strategických cílů, vizí a doporučení pro vrcholový management. Hlavní náplní předmětu je seznámit studenty se základními principy a metodami strategického managementu. Po absolvování předmětu bude student umět vysvětlit pojem strategický management, strategie, inovační strategie podniku a bude umět formulovat jednotlivé fáze tvorby strategie a implementovat je.

Cílem předmětu personální management je seznámení studentů s moderními poznatky personálního managementu a se způsoby jeho uplatňování českými i světovými firmami. Studenti se budou zabývat strategickým řízením lidských zdrojů a otázkami, jaké vnitřní a vnější podmínky strategické řízení lidských zdrojů ovlivňují, získají možnost seznámit se s personálním managementem – jako jedním z rozhodujících prvků úspěšného plnění cílů organizace či podniku – jakož i se zákonitostmi jeho vzniku. Naučí se chápat rozhodující význam motivace probíhající v pracovním procesu a dokáží rozlišovat a také ovládat jednotlivé způsoby a možnosti získávání a výběru pracovníků.

Studiem předmětu projektový management získáte možnost seznámit se s hlavními procesy řízení projektu. Získáte znalosti o projektovém managementu a osvojíte si dovednosti a schopnosti pro praktické uplatnění projektového managementu v systému řízení podniků a jiných institucionálních organizací. Seznámíte se s nejdůležitějšími pojmy a specifikací klíčových rysů inovací a inovačního podnikání.  Projektový management přináší v praxi řadu změn i rizik a problémů z nich vyplývajících s nutností odhalení a odstranění jejich příčin. Předmět se zabývá řízením projektů jak z pohledu zavádění projektového řízení ve firmách, tak způsobem řízení konkrétních projektů.

Předmět pracovního práva představuje jednu z částí sociálního práva, kterému se budeme v rámci této specializace věnovat. Výuka bude zaměřena na obecnou znalost základních pojmů pracovního práva, pracovní poměr – jeho vznik, změny a ukončení a na všechny instituty, které na pracovní poměr navazují. Dále bude objasněna problematika agenturního zaměstnávání, různé formy kolektivních pracovněprávních vztahů, odbory a kontrolní činnost v oblasti pracovního práva.

Tento předmět je zaměřen na informace jako na základní stavební kámen moderní společnosti, které právo reflektuje v jeho mnoha podobách. Studenti budou obeznámeni s problematikou přístupu k informacím, nakládání s nimi, ochrany informací obecně vč. ochrany osobních údajů a odpovědnosti za jejich zneužití. Nebudou opomenuty základní právní předpisy z oblasti správního práva, stejně tak jako předpisy z oblasti práva ústavního či mezinárodního.

Cílem předmětu je předání komplexních znalostí v oblasti motivace, vedení a odměňování zaměstnanců v podnikatelském prostředí. Studiem předmětu získá student znalosti v oblasti řízení lidských zdrojů. V předmětu je poukázáno na důležitost lidských zdrojů jako faktoru konkurenční výhody v podniku, dále se studenti seznámí s vnějšími i vnitřními podmínkami řízení lidských zdrojů, jako je např. pracovní doba, pracovní prostředí. Jsou definovány důležité personální činnosti. Podrobněji jsou vysvětleny oblasti vzdělávání a hodnocení pracovníků s dopadem na odměňování. Po dokončení předmětu bude student umět identifikovat vzdělávací a rozvojové potřeby zaměstnanců a vysvětlit různé přístupy k hodnocení pracovního výkonu a pracovního chování.

Studenti se v rámci předmětu seznámí se základními možnostmi a principy odměňování a vzdělávání pracovníků. Dílčím cílem předmětu je porozumění způsobům výstavby vzdělávacích programů ve všech jeho fázích od analýzy vzdělávacích potřeb po samotnou evaluaci vzdělávání. Studiem předmět získá student povědomí o řízení pracovního výkonu zaměstnanců pomocí jejich hodnocení a následném odměňování. Student bude schopen po absolvování kurzu provést analýzu vzdělávacích potřeb a stanovit vzdělávací cíle.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními znalostmi o vývoji a současných problémech řízení, s psychologickou teorií řízení a uplatněním psychologie řízení na praxi českých a světových firem. Studenti se seznámí s rolí psychologie v manažerské praxi a v personálním řízení. Pochopí důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, jeho chování a komunikace při působení na podřízené pracovníky. Absolvováním předmětu je student vybaven základními znalostmi pro úspěšné vedení týmu a týmovou práci, stejné jako na základní praktické situace.

Studium předmětu firemní kultura a manažerská etika umožní studentům seznámit se se základními pojmy souvisejícími s firemní kulturou, která tvoří soubor jejích zvyklostí a tradic, hodnot a norem, projevující se v charakteristických formách chování zaměstnanců. Vytváří rámec, který do značné míry určuje, vede a motivuje chování lidí při práci. Objasníme vzájemnou souvislost manažerské kultury se strategií firmy a vliv organizační kultury na výkonnost organizace. Dále je v předmětu vysvětlen obsah etiky v podnikání a podstata etického řízení. Uvedeme příklad aplikace manažerské etiky do praxe. Seznámíme s vývojem, významem a procesem tvorby etického kodexu. Ukážeme, co by měl obsahovat a jak ho správně vytvořit.

Studiem předmětu leadership a týmová práce získáte informace o tom, co odlišuje úspěšné týmy od těch neúspěšných. V předmětu je vysvětlen rozdíl mezi leaderem a manažerem a je objasněna podstata leadershipu. Dále je rozvedena role leadera v týmu. V pozadí nezůstane ani výběr manažerů, průběžný monitoring pracovního trhu, výběrové rozhovory, implementace manažerů do týmů, obchodu a marketingu, finančních úseků, technických a výrobních úseků, úseků kvality a útvarů inovací, otázky motivace, vzdělávání a rozvoj, odborný růst či kariérní růst.